Over de Stichting

Stichting PACT (Platform for Audiological Clinical Trials) verricht in opdracht of uit eigen initiatief praktijkgericht wetenschappelijk onderzoek om zo een bijdrage te leveren aan betere audiologische zorg in Nederland. De stichting zoekt daarbij nadrukkelijk de samenwerking met andere partijen, zoals Audiologische Centra, importeurs en leveranciers van hoorhulpmiddelen, patiëntenorganisaties, zorgverzekeraars, onderzoeksinstellingen en overheidsorganisaties.

De Stichting PACT is op 25 juni 1998 opgericht. De laatste statutenwijziging heeft op 25 juli 2016 plaatsgevonden. Daarmee is geregeld dat PACT een personele unie is aangegaan met FENAC (Federatie van Nederlandse Audiologische Centra), dat wil zeggen dat dezelfde personen zitting hebben in de besturen van PACT en FENAC. PACT kent een permanente Commissie Onderzoek (verder te noemen: CO) die de lopende zaken behartigt en wordt ondersteund door een ambtelijk secretaris.

Volgens de statuten streeft de Stichting PACT de volgende doelen na:

1. Het (doen) verrichten van wetenschappelijk onderzoek ten behoeve van de ontwikkeling van de audiologie in de ruimste zin.
  2. Het bevorderen en overdragen van kennis en kunde binnen de audiologie.

De stichting tracht deze doelen onder meer te bereiken door:

• het in opdracht van een opdrachtgever of op eigen initiatief (doen) verrichten van onderzoek op het gebied van hoortoestellen, (nieuwe) versterkingstechnieken, voorschrijf- en evaluatiemethoden, audiologische diagnostiek, overige audiologische en aan de audiologie verwante onderwerpen;
  • het ontplooien van scholingsactiviteiten, bij voorkeur in samenwerking met andere partijen, ten behoeve van diegenen die binnen de audiologie werkzaam zijn.

De CO behartigt de lopende zaken, draagt zorg voor projectacquisitie, projectuitvoering en rapportage over uitgevoerde activiteiten en het onderhouden van contacten met andere partijen. De leden van de CO zijn actief in het audiologische werkveld en zijn aangesloten bij diverse commissies en werkgroepen van beroepsverenigingen en wetenschappelijke verenigingen in datzelfde werkveld. Op die manier denken zij actief mee over nieuwe ontwikkelingen en spelen zij een rol in het vertalen van wensen en behoeften vanuit de audiologische zorg naar concrete onderzoek- en ontwikkelprojecten.

Samenstelling CO:

• dr.ir. André Goedegebure, aandachtsgebied Audiologische zorg volwassenen
  • ir. Thijs van Toor, aandachtsgebied Audiologische zorg kinderen
  • dr. Erwin George, aandachtsgebied Tinnitus
  • dr. Nic van Son, ambtelijk secretaris

PRIVACY STATEMENT

De Stichting PACT verzamelt geen cliënt- of proefpersoongegevens in het kader van lopend onderzoek. Voor zover er onderzoekgegevens verzameld worden in het kader van gecontracteerd onderzoek, worden die verzameld onder auspiciën van de opdrachtgever en is daarop het privacy statement van de opdrachtgever van toepassing. In geen enkel geval slaat PACT persoonsgegevens op.

Via de webpagina “CONTACT” kan een ieder een bericht aan PACT sturen. In dat geval vragen wij om minstens naam en e-mailadres kenbaar te maken, zodat wij ons met de vragensteller in verbinding kunnen stellen. Op het contactformulier wordt dit doel expliciet vermeld. Andere gegevens zoals adres, telefoonnummer e.d., mogen maar hoeven niet opgegeven te worden. Naam en e-mailadres en eventueel andere opgegeven gegevens worden maximaal 1 jaar bewaard in ons e-mailarchief. Deze gegevens worden niet aan andere organisaties of personen beschikbaar gesteld, tenzij de vragensteller PACT hierom verzoekt. Degene die contact met ons opneemt, heeft het recht om per e-mail of per telefonisch contact te verzoeken om de gegevens uit ons e-mailsysteem te verwijderen.